ABOUT LINKS FOLLOWERS TAG
about the owner


Assalamualaikum and hye!

you can call me Ikin for short. A fulltime student in University of Sciences Malaysia (USM) and a forever twenty lady hehew.


+Facebook(Syikin Esa)
+Instagram(asyikinesa_) +Twitter(@NurulAsyikinnnn)

Tragedi 9 DIS 2012 // Monday 10 December 2012
20:48
assalamualaikum :) lamenye tak mengUPDATE . okayy, jum bace story niy. kisah ni memang betul betul berlaku atas diri aku taw. jom jom!

Time tu lebih kurang pukul 3 pagi. aku baru lepas balik dari rombongan skola at JB. kitorang balik naik train. aku ajak laa member2 aku pegi kantin dlm train tu nak makan, sebab aku lapar time tu . huhu then, kitorang pon pegi laa. time tu aku just bwk beg duit aku je, aku tinggal handbag aku! entah kenapa laa aku boleh tertinggal bende tu. dalam handbag aku tu ade dua handphone, satu blackberry and satu lagi CSL  and laen2 laa. ramai jgk laa yg pegi kantin time tu. jadi sunyi gak laa tempat tu. kawan2 aku yg laen tengah tidur. lame jgk laa kitorang pegi makan. time kitorang makan tu, train tu berhenti. dah dua kali berhenti kat stesen. kitorang enjoy2 laa time tu. lepas kitorang siap siap makan, kitorang pegi la tempat duduk kitorang balik. aku bukannya terus balik kat tempat duduk aku, tp, aku berbual bual pulak ngan kawan2 aku. then, entah kenapa aku rase cam nak check handphone aku. so, aku pegi laa tempat aku and capai handbag aku and aku terus check dalam handbag. tp, cari punye cari takde! OMG! aku dah takut dah time tuu.

Then, aku pon tanye laa sorang kawan aku ni, name dia Afiq. ade ambik tak handphone aku, dengan muka yg agak serius, dia cakap tak. aku tanya dia tu bukan apa, sebab dia suka sangat kena kan orang. hehe, sorryyyy Afiq! then aku tanye kawan2 aku yg laen, diorang pon kata bende yg sama jugak. aku dah bengang dah time tu. diorang suruh aku cari leklok. pastu aku cakap mmg aku letak handphone aku dalam handbag aku! diorang pon try la call number aku, tp takdapat (voicemail). dua tiga kali jgk laa diorang call.  mmg xsyak lagi! handphone aku kena curi! memang Allah je tau prasaan aku time tu. rasa macam nak tercabut jantung aku tau! cuma aku je buat2 selamber. pastu, time kitorang tgh kalut2 ni, ade sorang member aku, name dia shahrul a.k.a baq. tempat duduk dia dekat ngan aku. dia tak join kitorang pegi makan, sebab time tu dia tidur. dia cakap, dia ade prasan ade orang lalu tempat duduk aku dua tiga kali, org tu berambut kerinting pendek, pkai bju polo kaler putih rasenye taksilap. tiba2 org tu duduk tempat aku, baq ni takperasan la ape yg org tu buat kat tmpat aku, maybe dia pun tgh mamai kot time tuu. kitorang suruh dia bangun and cari org tu. dengan malasnya dia bangun. hehe. okay, then, dia pon pegi la cari orag tu, aku pon ikut skali. kitorag pegi dekat gerabak belakang, ade la sorang tu pakai baju putih, kawan aku tanye laa org tu, tapi ternyata bukan orang tu yg curi. then, aku balik tempat duduk aku . kawan aku yg bernama Umi pon datang kat aku, dia lah yg menenangkan aku. hee, thanks umi! sabar kin, sy rase ade lagi la org tu dalam train ni. aku pom rase ape g umi rase. mmg aku yakin org tu still ade dalam rain tu. tp, disebalik keyakinan tu, ade jugak rase takyakin sebab train dah dua kali berhenti. kadang2 aku fikir , mesti pencuri tu sempat turun time train tu berhenti. hurm..

lepastu, kawan kawan aku yg laen pon tenangkan aku, my bestie , Ana , fetty. Ana suruh aku duduk , tp aku taknak sebab mmg aku takboleh nak duduk selagi handphone aku tak jumpa. mmg aku pagi tu macam kucing hilang anak laa. kawan kawan aku yg laen, Afiq, Niam, Piji, Qema, Azi pegi cari kat gerabak laen. diorang pegi sampai kat kantin rasanye. kawan aku,Niam, dia suruh Afiq cari kat dalam toilet kot2 pencuri tu menyorok kat dalam toilet. toilet tu dekat ngan kantin. mase Afiq masuk dalam toilet tu, takde pape pon.  aku pon xtau sgt cerita ni sebab time ni aku tak ikut diorang. then, entah mengapa la Afiq tergerak hati nak masuk balik dalam toilet tu. pastu, time dia masuk toilet tu, dia ade terdengar something, macam ade bende bersentuhan ngan besi dalam laci tandas. mmg kuat jugak bunyi bende tu. Afiq pon try bukak laci tu and dia ternampak ade handphone aku kat dalam tu. dia pon keluar kat tandas tu and cakap kat member2 yg laen. then, lepas tu, sorang member aku , Azi pergi panggil aku untuk mengecam sama ade betul ke tak tu handphone aku. aku pon ikut je laa dia dgn ditemani member aku, Fatin. then, mase sampai kat toilet tu, ramai laa member aku ngah tunggu kat situ. diorang suruh aku masuk and tengok sama ade betul ke tak tu handphone aku.

time aku bukak je laci tu, Ya Allah! aku nampak handphone aku dua dua kat dalam tu! legaaaaa sgt time tuu! aku terus ambik and simpan dalam poket seluar aku. aku keluar je toilet, aku hanye mampu tersenyum je, Fatin pon cepat2 heret aku pegi kat tempat duduk balik, tiba tiba aku rase cam sebak sgt time tu, aku terus nangis. huhu. aku sebak sgt sebab kawan kawan aku sanggup tolongg aku cari handphone aku. thanks guys! aku akan ingat jasa korang sampai bila bila! aku sayangg korangg!! aku pon tak tau nak cakap macam mana lagi. aku bangga sgt dengan korang!♥ hehe, lepastu, mmg pagi tu, aku hanya rilex sahaje sebab kedua dua handphone aku Qema yg pegang and handbag aku Fetty yg pegang. weeeee :DD sayang korang lah! 

then, cam tu laa ceritanyaa. Baq cakap dalam pukul 4.30 , time tu kitorang tido, org tu datang balik tempat duduk kitorang, intai intai. amboi, ade hati nak curi balik! jangan harap lah bodoh! gila punye orang, tu laa time kecik kecik taknak mampos, pastu besar besar mulalah menyusahkan org! hey pencuri, kau memang gila kan? dahla bodoh! urghh, geram aku! then, pagi tu, riuh tau tak cerita sal aku, cikgu cikgu aku pon tau. ape2 jelaa, yg penting, dua dua phone aku jumpa balik and i'm happy now!kbye!